Oslo 210422. My bestefall city Oslo part 27 Bleikøya. Dagens tur til Bleikøya, Oslo, Norge

 I dag tok jeg ferge B1 Øyene fra Aker brygge og gikk av på Bleikøya. Gikk forbi Bleikøya handel og hadde kort prat med person, som driver butikken. Her var god utsikt Bunnefjorden, Øyene og langt bort Kolsåstoppene. Så gikk jeg på stien og turvei mot Bleikøya marina forbi minne merke om Knut Nilsen og Bjørn Lorntsner. Her også god utsikt ved minne merke. Så å gikk jeg mot Bleikøya marina. Etterpå var over bakken utsikt mot Hovedøya og byen. Her treffer jeg noen personer, som kjente meg fra Facebook og aftenposten. Vi hadde hyggelig prat sammen.  Her var utsikt mot byen, Grefsenkollen, Ekebergåsen og Ulvøya osv. Avsluttet turen min her og tok Fergie til Aker brygge. 

Fugleliv på Bleikøya. 


Bilder fra Aker brygge og i båten
Bleikøya



Minnesmerke Knut Nilsen og Bjørn Lorntsner over falne i annen verdenskrig, på høyden midt på øya
Bleikøya Marina

Øya i Bleilkøya
Her var mulig båt industri ????

Er det hytta eller var fabrikk ?
Christiania Rem fabrikk Spro Steinknuseri  
Rådhusplassen


Kommentarer