Oslo 240422. Dagens tur (9 km) fra Enebakkveien, Tangefjellet, Sauåsen, Snikedalsåsen, Syverudtjern, tilbake til Enebakkveien, Sørmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebakk fra Oslo bussterminal og gikk av på Sørmarka busstopp. Gikk et stykke på veien mot Sørmarka konferansesenter og til høyre på skogsvei til stikryss til høyre mot Tangetfjellet. Herfra valgte jeg skogsti (uten navn) til igjen fra stikryss til høyre igjen. Så Sauåsen kom nedover på bakken og havna på Skolevei, men her var funnet minne ved brua. Videre fant ikke stien og kom oppover bakken igjen til stikryss. Herfra gikk jeg på venstre over Snikedalsåsen forbi forfalne Husmannplass til venstre stien fra stikryss mot Syverudtjern. Her stå skilt Syverudtjern rundt 3,6 km begge retninger. Valgte jeg høyre langs Syverudtjern til Sørmarka konferansesenter. Videre gikk jeg ikke langs tjernet, men umerket sti mot Enebakkveien. Avsluttet turen min her og tok buss 550 Oslo bussterminal til Bjørvika. 

Syverudtjern

Skogvei mot Tangefjellet 

 
 
Tangefjellet 
 
Her tatt stien til høyre på Sauåsen

 

 
 
 
 Tau brukes her nedover bakken  
 

stien oppover igjen på Snikdalsåsen

Snikdal husmannsplass

Syverudtjern





Sørmarka konferansehotell

Kommentarer