Oslo 090522. Dagens tur retur (7km) fra Skådalen T-banestasjon Fuglemyrhytta til Fuglemyr, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg T-bane linje 1 fra Helsfyr og gikk av på Skådalen T-banestasjon.

Herfra tok jeg veien til venstre forbi Montessori barnehagen og dammen mot Fuglemyrhytta fra stikryss. Dammen hadde litt vann og bekken var tørr.

Var på vei videre kom Harald Kristoffersen til meg og sprute meg er det Abdur? Svarte jeg jo

.  Han hadde jeg truffet tidligere i fjor på Vettakollen tilfeldig og igjen i dag. Så hadde vi hyggelig prat sammen. Han bor ikke langt unna og viste meg video snutt fugler kvitrer om kl 0400 om natta og jeg viste han min. Han gikk sin vei til Vettakollen og jeg fortsetter videre.

Så var bakover ser jeg utsikt mot Oslofjorden og rett mot på  venstre side Roseslott og telemast.

Deretter gikk jeg på høyre side på umerket stien oppover mot privat hytta. Her var god utsikt mot Oslofjorden og Holmenkollen.

Så gikk jeg videre på umerket stien og bratte bakker til Fuglemyrhytta.

Her var det nydelig utsikt mot Oslofjorden, Midtstubakkene og Holmenkollen hoppebakken. Etter pausen gikk jeg til Fuglemyr og tok ny blåmerket stien bak Fuglemyrhytta. Stien går nedover helt til stikryss. Her tok jeg stien venstre langs Skådalsbekken. Bekken hadde ikke mye vann, men lyden av vann og fugler kvitering var så herlig.

Så halv veis mot Skådalen T-banestasjon var det igjen nydelig utsikt mot Oslofjorden.

Avsluttet turen min her på Skådalen T-banestasjon og tok T-bane linje 1 Helsfyr.





Utsikt mot Oslofjord 
umerket stien mot privat hytta
Utsikt mot Oslofjord

glimt av telemast og Roseslottet
Fuglemyrhytta
Utsikt mot Oslofjord
Utsikt mot Oslofjord, Midtstubakkene og Holmenkollen


Fuglemyr

Kommentarer