Oslo 140522. Dagens tur (7km) fra Voksenkollen, Lillevann, Stor Hyttli, Strømsdammen til Bogstadvannet, Nordmarka, Oslo, Norge

I dag tok jeg T-bane linje 1 Frognerseteren og gikk av på Voksenkollen stasjon. Herfra gikk jeg på stien på venstre side til ny stien. Så til venstre under brua mot Lillevann. Etterpå kom jeg tilbake på ny stien. Her var godt utsikt mot Bogstadvannet og Østernvann. Fortsetter jeg videre til Sportsstua og videre til Rødkleiva til Stor Hyttli. Herfra tok jeg stien til venstre mot Strømdammen. Først gang gikk jeg på denne stien langs bekken til veien. Så igjen gikk på stien venstre side langs Strømsdammen. Fra dammen vanligvis går jeg på stien på høyre side av bekken, men i dag tok jeg veien mot Voksen Skog. Ikke langt gikk jeg på umerket stien mot Bogstadvannet. Det var så herlig utsikt mot Bogstadvannet. Oi så mye blåbær buskene på denne oppover og nedover stien. Så treffer jeg blåmerket stien går ned til treffer jeg skogsveien, som kommer fra Bogstadvannet mot Strømsbråten. Gikk jeg her fra mot Bogstadvannet. Videre gikk jeg Bogstad gård og hadde lunsje på Cafe Grenvinneren. Etterpå gikk jeg et stykke langs Bogstadvannet til Bogstad badeplassen. Her avsluttet turen min og tok buss 41 Røa og videre buss 32 Kværnerbyen til Lysaker og derfra tok tog til Oslo sentralstasjonen.

Lillevann
Utsikt fra ny stien mot Bogstadvannet og Østernvannet

Igjen utsikt mot Bogstadvannet og Østernvannet
Mot Strømdammen
Strømdammen
Stien mot Bogstadvannet
Blåbær busken
utsikt mot Bogstavannet
Bogstadvannet
Bogstad gård


















Kommentarer