Oslo 220522. Dagens tur til Langøyene, Oslo, Norge

 I dag tok jeg ferge B2 Langøyene fra Aker brygge. Fergen går hver time.

Overraskende at bare meg gikk på Langøyene selv om var søndag i dag. 

Fra brygge gikk jeg på høyre side langs stranda. Videre på turstien oppover i skogen. Det grønt over alt. Fugler kvitret og humle var opptatt å jobber med blomster. Han er ikke fri i dag.

Gikk jeg rundt til Stranda nr 2 og videre på venstre side (står det skilt naken bading er tillat) igjen på stien oppover og nedover mot brygge. Så ser jeg en sti på høyre side. Etterpå tok ferga tilbake til Aker brygge. 

Langøyene er ei øy på 0,3 km² i Bunnefjorden innerst i Oslofjorden, som administrativt tilhører Nesodden kommune i Viken, men eies og disponeres av Oslo kommune. Langøyene er et populært friluftsområde og badeplass, også for naturister. Wikipedia

For video følg meg på YouTube og tik tok






Kommentarer