Oslo 260522. My beautiful city Oslo part 29. Fra Thune, Frognerelva til Frognerparken tur, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 31 fra Bjørvika og gikk av på Thune. Her fra gikk jeg oppover et stykke på veien. Så gikk jeg på venstre side langs Frognerelva mot Frognerparken. Turvei går  bratt oppover over flere brua er på noen steder på høyre eller venstre sidene av elva. Det er grønt over alt, fugler kvitterer og Frognerelva susser nedover full fart. Fossene har egnene deilige renner vann lyder blandede med fuglene kvitrende skaper virkelig naturlig følelser. Herlig og stillhet midt i byen uten trafikk lyden.

Så gikk jeg på "Anne på Landet" og koste meg med deilig rabarbra slesk og sandwich med Buffalo øst og grønt. 

Etterpå gikk jeg og hilste på Sinnataggen. Han var veldig sint som vanlig og sa jeg til han i dag er ikke lørdag derfor du ikke får is i dag 😂. 

Avsluttet kort og deilig tur her på Frognerplassen. Tok trekk 12 Kjelsås og gikk av på Jernbanetorget. Der fra tok T-bane linje 1 Helsfyr. 

For video følg meg på 

Youtube og tik tok






utsikt mot Holmenkollen 

Kommentarer