Oslo/Bærum 210522. Dagens tur (9 km) fra Fossum, Lathuåsen, Østernvann, Demningene i Østerndammen, Fossumbakken, Bogstadvannet. Bærumsmarka/Nordmarka. Bærum/Oslo, Norge

 I dag tok jeg T-bane linje 2 Østerås og gikk på Eiksmarka T-banestasjon. Tok buss 230 Ila og gikk av på Fossum banen. Her fra gikk jeg på stien på høyre side bakk Fossum bakken. Det var regnvær og frisk luft. God utsikt mot Holmenkollen. Gikk videre til veikryss. Gikk til høyre på stien mot Lathuåsen oppover og blåbær buskene på hver side av stien videre til toppen. Der fra gikk jeg på stien til venstre og havner på Østrenvannet og Østerndammen. Så gikk jeg på stien og traff grusveien mot Skytebanen. Likeved Skytebanen fra parkering gikk jeg på stien mot Fossum. Hele stien til Fossum var litt våt pga regn. Fra Fossum banen gikk jeg på lysløypa til venstre til veikryss. Her fra  gikk til høyre på stien langs Bogstadvannet mot Osdammen. Brua over dammen var stengt. Så gikk videre på asfalt veien et stykke og igjen langs Bogstadvannet til Osdammen. Fra dammen gikk jeg over Hammerdammen over Lysakeelva. Fortsetter jeg på veien langs golfbanen mot Bogstad camping. Her avsluttet turen min og tok buss 32 Kværnerbyen og gikk av på Røa. Der fra tok T-bane linje 2 Ellingsrudåsen til Nationaltheatret. 

Følg meg på Youtube og tik tok for video. 




Østernvann
Fossum bakken
Langs Bogstadvannet

Kommentarer