Lillestrøm 070622. Dagens tur (8 km) fra Lillestrøm stasjon, langs Nitelva, Nebbursvollen bad, langs elva til Sagdammen, Strømmen, Lillestrøm, Norge

 I dag tok jeg tog til Lillestrøm. Fra togstasjonen gikk jeg til venstre mot Nitelva brua. Her er det park. Så ser jeg en gammel bygning og spurte en hyggelig herr om hva er inne i bygningen? Han sa til meg bli med meg og vil vise deg selv om har jeg veldig travelt.

Det var spennende for meg å se gamle Lillestrøm Dampsag og Høvleri. Han startet maskinen som har flere tauver roller over disse to store hjulene og som driver sag og høvleri. Han fortalte historie om Lillestrøm Dampsag og Høvleri. 

Etterpå gikk jeg videre og ser Lurkahuset og ruiner.

Så fortsetter jeg langs elva til Nitelva og videre over brua langs elva på høyre side av elva til Sagdammen, Strømmen. Her fikk jeg sett sagbruk.

Avsluttet turen min her og tok buss 110 Oslo bussterminal. 

Vennlig følg meg på 

Youtube og tik tok for video. 

Lillestrøm Dampsag og Høvleri


Lurkahuset
Nitelva bru

Strømmensag

Sagdammen




Kommentarer