Oslo 050622. Dagens tur (16 km) fra Brokkenhus, Setertjern, Sandbakken sportsstue,Klokkerud, Smørhullet, Langvanndammen, Langvann, Gullsmeden, Nøklevannet langs, Kattisa, Rustadsaga, til Skullerud skole, Østmarka, Ski/Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebakk kirke fra Bjørvika og gikk av på Brokkenhus. Her fra gikk jeg på veien til venstre mot Sandbakken sportsstue forbi Setertjern. På Sandbakken sportsstue og kort hyggelig prat sammen med Gunn (tror hun er ny bestyre, som driver sportsstue). Var ikke sulten, men likevel kjøpte vaffel med syltetøy og rømme. Det er alltid frister meg å spise vaffel her. Så gikk jeg Klokkerud veikryss og valgte skiløypa til Smørhullet og hele var sola bakryggen min. Det var så deilig. Fra  Smørhullet gikk jeg på stien venstre over bakken opp og ned til veikryss. Her fra gikk jeg Langvanndammen og Langvann. Tok en pause og spiste deilig og drakk Bris. Etter pausen kom tilbake til veikryss igjen. Så gikk til venstre mot på veien og traff en hyggelig dame Wenche Nes. Vi hadde hyggelig prat sammen og fikk vite at hun hjelp til å kjørte forfatteren ( husker ikke navn) av først Østmarka boka til flere steder i Østmarka. Hun var ikke medforfatter og var ikke nevnt  i boka. Fortalte hun også sin opplevelser på Gullsmeden.  tok jeg stien på høyre side mot Gullsmeden. Dessverre fant ikke eller Gullsmeden der. Bare benker. Så gikk jeg til høyre oppover mot Mariholt. Tok skiløypa til møter grusveien. Her fra gikk jeg til venstre mot Rustadsaga delvis på stien og grusveien. Gikk forbi Kattisa. Her var mange hadde slått telter og hengekøyer.

Hilset på Baloo

(Han var på plassen og ser på tur gående).
og gikk videre mot Rustadsaga og Skullerud skole. Avsluttet turen min og tok buss 76 Helsfyr

For video vennlig følg meg på YouTube og tik tok også.

Setertjern
Langvanndammen og Langvann

Stien mot Gullsmed
Nøkklevann
Kattisa









































Kommentarer

  1. Kempefin beskrivelse av turen. Gode bilder som fyller ut informasjonen. Stå på med slike innlegg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for kompliment 😊

      Slett

Legg inn en kommentar