Oslo 140622. Dagens tur (6 km) fra Movatn til Snippen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg L3 Jaren tog fra Oslo Sentralstasjon og gikk av på Movatn. Her fra stasjonen gikk jeg til venstre mot badeplassen. Så gikk jeg til stasjon og der fra på grusveien oppover. Trist på høyre side er det hogget trær og var trist. Etter hvert var det grønt over alt på begge sidene av veien. Det var så deilig fugler kvitret seg. Gikk til høyre side fra veikryss langs bekken på venstre side og et stykke videre på Greveveien langs Nordre Movatn på høyre side til undergang. Gikk under brua videre igjen Greveveien langs Søndre Movatn på min høyre side. Her treff jeg tilfeldig Per Otto (Facebook venn). Vi aldri har truffet og hans hunden Evart. Vi hadde kort hyggelig prat sammen. Hyggelig å treffe venner i marka. Så fortsatt videre langs jernbane linje og på andre ser jeg beverhytta. Videre gikk jeg bekken på min høyre side og etter hvert venstre side av bekken til undergang. Her var så stille og satt ved siden av bekken tok lunsj min. Etterpå gikk mot Snippen stasjon. Avsluttet turen min og tog L3 Oslo sentralstasjon. 

Vennlig følg meg på YouTube og tik tok også.


Nordre Movatn
Søndre Movtn
Grevling hytta


Kommentarer