Oslo 200622. Dagens tur (10 km ) fra Skullerud, Østmarka kapellet, Smalvannet, Smalvannetmåsan, Skullerudåsen til Mortensrud, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 3 Mortensrud fra Helsfyr og gikk av på Skullerud. Gikk forbi Akebakken på min venstre side og Skullerud Sportsstue på høyre side. Krysset lille brua over Ljanelva. Her fra gikk oppover bratt på skiløypa og på høyre på stien til Skullerud vannverket. Så gikk jeg mot Østmarka kapellet til venstre. Passert Ole Opsahl plass på min venstre og igjen på blåstein mot Smalvannet. Her var det noen bader. Tatt liten pause. Etterpå gikk på stien til høyre mot Østmarka kapellet. Her var helt stille og ingen person. Så rusler jeg nedover og gikk langs Smalvannet opp på bakken. Gikk gjennom myr og fortsatt stien gjennom Breidåsen ? og Skullerudåsen. Først tenkte jeg å gå til utsikt punkt, men ombestemme meg og fortsetter jeg på venstre side på stien. Så stikrysset gikk jeg på stien til krysset veien. Videre jeg rett på grusveien mot Mortensrud. Avsluttet turen min her og tok buss 76 Helsfyr og gikk av på Skullerud. Byttet til buss 70 Nationaltheatret og gikk av på Jernbanetorget. Tatt Linje 2 Ellingsrudåsen og gikk av på Helsfyr. 

For video vennlig følg my på tik tok også.

Skullerud sportsstue og Akkebakken
Ole Opsahls plass (Ola)
Smalvannet



Østmarka Kapellet
Smalvannet
Smalvannetsmåsan
Breidåsen? ? og Skullerudåsen 
Mot Mortensrud

















Kommentarer