Oslo 220622. Dagens kort tur (5km) Ravnkollen, Steinbruvannet og Grorud Badedammen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 4 Vestli fra Helsfyr og gikk av på Romsås T-banestasjon. Der fra gikk over brua på stien til inn i skogen og videre gikk jeg utsikt punkt. Her er god utsikt mot Ekebergåsen, Oslofjorden, byen, Årvollåsen og rett foran Grorud villa bolig og høye Ammerud bolig blokkene. Rett nede er Bergensveien, Trondheimsveien og T-bane skinner.

Tatt liten pause og koste meg medbragt matpakke og mineralvann. Etter pausen gikk jeg delvis på umerket, blåmerket og lysløypa mot Steinbruvannet. Tidligere Steinbruvannet var drikkevann. Fremdeles vannverket bygningen bygget i 1935. Etterpå gikk jeg mot høyre side på badeplassen. Der satt jeg koste meg med resterende maten. Så gikk jeg tilbake på lysløypa retning mot Romtjern et stykke langs vann på venstre side. Så snudde meg Grorud Badedammen. Gikk forbi badeplassen videre Bergensveien til Grorud T-banestasjon. Avsluttet turen min her og tok T-bane linje. Gikk av på Jernbanetorget T-banestasjon. 

For video vennlig følg meg på You Tube og tik tok.

over brua rett i skogen.
her på høyre side er litt utsikt mot Lørenskog
Utsikt mot Ekebergåsen, Oslofjord, Årvollåsen og Ammerud og Grorud

Steinbruvannet


Grorud badeplass


Kommentarer