Oslo 230622. Dagens tur (5 km) Bånkall Stubben, Bånkall gård, Bånkall klatrepark, Bånkallåsen, Bamstjern tilbake til Bånkall Stubben, Lillomarka, Oslo/Nittedal, Norge

 I dag tok jeg buss 380 og gikk av Sveia. Gikk på tursti forbi Grorud Golfbanen til Bånkall stubben på Trondheimsveien. Her på Bånkall stubben var steinbrudd. Så fortsetter jeg på turstien langs Trondheimsveien til Bånkall gård. Bak gården ligger Bånkall klatrepark.  Her var mange sommerskole barna holder på forskjellige aktiviteter bl a klatring osv.

Etterpå gikk jeg fra gård på venstre side stien (Tømmerveien) er veldig bratt oppover til tretrapper. Her er godt utsikt mot Gjelleråsen, Vestli og på høyre glimt av Lørenskog. Videre gikk jeg mot Bamsetjern.  På stien min høyre side er på Franzefoss bruk og hørte jeg gravemaskiner lyder. Ikke lang der fra var på nydelig Bamsetjern. Noen koste seg i hengekøye.

Gikk videre på stien under kraftledninger. Tv masten på Røverkollen var på min høyre side og utsikt mot Vestli. Så gikk på stien til høyre og forsetter nedover til stikryss. Så tok jeg venstre side stien underkraftlinjer og nedover stien. Stien sluttet på Trondheimsveien. Her fra gikk jeg på turstien mot Bånkall stubben. Avsluttet turen min og tok buss 380 Bussterminalen. 

Vennlig følg meg for dagens tur video på YouyTube og tik tok.


Grorud Golfbanen

Bånkall Klatreparken

Tretrapper
utsikt mot Vestli
Franzefoss Bruk
Stien mot Bamstjern
Bamsetjern
Kraftledninger
Tv masten på Røverkollen

Ekorn 
Først skogsjordbær smakte deilig










Kommentarer