Bærum/Oslo 240722. Dagens tur (12 km) fra Fossum, Andersputten, Østrenvann, Abbortjern til Bjørnsgard, Bærumsmarka/Nordmarka, Bærum/Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Østerås og gikk på Eiksmarka. Herfra tok jeg buss 230 Ila og gikk av på Fossum banen. Her var god utsikt mot Tryvannstårnet, Holmenkollen og Oslofjorden fra Fossum hoppbakken. Så gikk jeg på stien og lysløypa mot Østrenvann. På lysløypa gikk til høyre mot kultur minne Andersputten.På stien var masse  bringebær og blåbær. Etterpå tok jeg stien bratt oppover bakken. Motsatt side kommer to personer (Facebook venner Bente og Nils fra Bergen. Vi har aldri truffet hverandre før). Vi hadde hyggelig prat sammen. Etterpå gikk vi hver sine veier videre. Så hyggelig å hilse på Facebook venner i marka.

Fortsetter ferden videre mot Abbortjern. Her var noen overnattet og holder på pakke sammen ting og tang. Noen satt ved vann kanten. Plukket jeg blåbær og spiste tilstede. Veldig lite vann i Abbortbekken. Gikk videre på stien og grusveien mot Årnes. Det var hogget trær, men var god utsikt mot Oslofjorden på høyre siden. Rett foran Tryvannstårnet og Holmenkollen. Lite senere god utsikt mot Bogstadvannet, Tryvannstårnet og Holmenkollen hoppbakken. Så gikk jeg til høyre på stien mot Bjørnsgard istedenfor Årnes. Gikk forbi  Bytræer, Bymiljøetaten. Avsluttet turen min på Bjørnsgard og buss 41 Røa T-banestasjon. 

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok.



Fossum hoppbakken
Andersputten
Glimt mot Oslofjord
Østrenvann
Godt å ha venn i marka
mot Abbortjern
Abbortjern
Stien mot Årnes
Abborvannsbekken
Utsikt mot Bogstadvannet
Tror jeg det er utsikt mot Oslofjord ?
Bogstadsvannet
Utsikt mot Holmenkollen 
utsikt mot Wyller
Bytræer
Bjørnsgard










































Kommentarer