Nessodden 190722. Dagens tur retur (8 km) fra Hellvik, Hellviktangen, Ursvik, Ursvik brygge, Nessodden. Norge til Hellvik

 I dag tok jeg ferge B10 Nesoddtangen fra Aker Brygge. Satt i fergen og kom en Facebook venn og hennes ektefelle. Spurte meg er det Abdur ?. Ja, svarte jeg. Ja det stemmer. Vi hadde hyggelig prat sammen. Det var hyggelig å hilse og å treffe Facebook venner, som aldri har jeg truffet. Vi var fremme på Nesoddentangen. Sa ha det hverandre. De skal sykle og jeg skal til Hellvik. Hadde ingen Planner å gå på tur, men bare sitte på Kunsten Cafe og nyter med en kopp kaffe der. Så tok jeg buss 565 Hellvik-Myklerud og gikk av på Hellvik. Her fra gikk jeg på Hellvikallen mot Hellvikstranda. Her ombestemte meg å gå på tur. Etterpå fortsetter jeg ca 200 meter tilbake og ser skilt pekte kyststien til venstre mot Urvik til Urvik brygge. Det var så herlig og stille på kyststien. Det var bringebær busken og nydelige blomster hele kyststien og veien. Opplevede både Oslofjorden og Bunnefjorden. Kom tilbake til Hellvik. Avsluttet turen min her og tok buss 565 Nesoddentangen. Tok fergen til Aker brygge.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok 



Urvik brygge
Hellvikstranda
Utsikt mot Holmenkollen
Kunsten Kafe
Nesoddentangen

Kommentarer