Nittedal 270722. Dagens tur (10km) fra Kjul, Sørskogen, Kjulstjern, Skredderudtjern til Slattum, Lillomarka, Nittedal, Norge

 I dag tok jeg buss 390 fra Oslo Bussterminal og gikk av på Kjul. Her fra gikk jeg rett på Skomakerveien til bommen. Gikk videre til venstre på skiløypa på bratt bakken helt møter veien, som går til høyre mot Sinober. Fortsetter jeg rett på skogsveien bratt oppover og rød merket stien. Etterpå gikk jeg på umerket stien oppover og havner på Sørskogen. Så møter jeg Atle Sørskogen. Har møtet han fire årstiden. Husker han ikke meg. Var så heldig at hilste på han og en annen person (husker hans navn). Vi pratet mye om Sørskogen, Nordmarka, Lillomarka og Norsk natur. Du lese på om Atle lenken- https://www.maridalensvenner.no/atle-paa-soerskogen.4872679-175743.html

Vi hadde hyggelig prat sammen. Så gikk jeg videre mot Kjulstjern. Her kom to hyggelige tur gående personer (Svein og Per) mot meg og sprute er det Abdur. Ja det stemmer svarte jeg. Vi hadde hyggelig prat sammen og de tok selfie med meg. Det er grønt alltid hyggelig for meg å treffe mennesker, som i har jeg ikke truffet, men bare er Facebook venner. Så fortsetter jeg videre mot Skredderudtjern på lysløypa. Gikk langs Skredderudtjern og videre på stien mot Slattum skole. Avsluttet turen min her og tok buss 390 Oslo bussterminal.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok også. 

Veien mot Sørskogen gjennom tune
Sørskogen sportsstue
Atle Sørskogen og meg


Skredderudtjern
Stien mot Slattum
Slattum holdeplasssen

Kommentarer