Nittedal/Oslo 210722. Dagens tur fra Nittedal,Ståltjern, Ørfiske til Movatn, Nordmarka Oslo,, Norge

 I dag tok jeg tog L3 Jaren fra Oslo sentralstasjon og gikk av på Nittedal stasjon. Heri fra gikk jeg mot Sørli skole videre gjennom tunnel "Luringen" til Marthe Mathias plass. Så gikk jeg til venstre oppover bakken mot Ståltjern. På siden av stien var det masse blåbærbusker. Da Abdur satt seg ved siden av buskene og plukket blåbær, og rett i magen. Så gikk jeg videre til Ståltjern. Det var herlig der. Så satte jeg og spiste lunsjen min ved siden av  vannkanten. Etterpå gikk jeg på umerket stien til venstre i skogen mot Ørfiske. Treffer grusveien og møter Ekorn. Han satt så stille og jeg begynte å filme liten videosnutt. Gikk videre mot Ørfiske. Her var veldig lite vann og Ørfiske dammen var tørr. Trist å se ingen vann renner fra Ørfiske. Tatt liten pause her og fortsetter mot Movatn på veien. På venstre side renner bekken og lyden av bekken var så harmonisk. Gikk etterpå på høyre side av Søndre Movatn til Movatn stasjon. Avsluttet turen min her og tok tog L3 Oslo til Sentralstasjon. 

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok. 

Kommentarer