Oslo 020722. Dagens tur (8 km) fra Grefsenkollen, Grefsenkleiva, Haralds hytta, Trollvann, Svarputten, Linderudkollen, Linderudseter til Solemskogen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss T-bane linje 5 Ringen og gikk av på Nydalen T-banestasjon. Der fra tok jeg buss 56 Grefsenkollen til Grefsenkollen. Her er god utsikt mot Oslofjord, byen og Holmenkollen. Så gikk jeg til venstre på Grefsenkleiva og videre til venstre på stien. Rett foran ser jeg Haukåsen hvit flytårn og på venstre side Lørenskog skiklubb (hele års skianlegg). Etterpå gikk nedover på umerket stien helt til treffer grusveien. Her er så deilig og gikk igjen til venstre oppover på stien til stikryss. Her gikk jeg til venstre mot Haralds hytta. Etterpå gikk jeg til høyre på stien og treffer blå merket stien mot Trollvann. På stien ser jeg noen plassert en dame dukke. Tok selfie sammen med henne. Hun skriv en notat " her sitter jeg alene og nyter. Du kan sitte ved siden av meg".

Så gikk jeg videre til Trollvann. Her var det mange som har teltet og noen nyter å slapp av i hengekøyer. Det var ikke mye vann og ingen bader her. Etterpå gikk jeg mot Linderudkollen på delvis grusveien og stien forbi Svartputten. På Linderudkollen gikk jeg oppover på trapper (244) til ved siden av trapper, som er sperret å bruke. Her er det god utsikt mot Holmenkollen, Maridalsvannet og Maridalen. Etterpå gikk jeg videre mot Linderudseter. Her er det god utsikt mot Grefsenkollen. Så fortsetter jeg nedover på umerket stien og skiløype mot Solemskogen gjennom myrer. Avsluttet turen min her på bussholdeplassen og tok buss 56 Nydalen. 

(Er du interessert om Grefsenkleiva. Anbefales til https://www.lindholm.no/natur/grefsenkleiva-v3-2021/ )

For video vennlig følg meg på Youtube og Tik tok.


Mot Trollvann
Her fikk jeg ny markas venn

Grefsenkleiva
Trollvannstua
Svartputten
Linderudkollen sportsstua
Linderudkollen hoppbakker
Utsikt mot Maridalsvannet og Holmenkollen
Linderudseter


Kommentarer