Oslo 040722. Dagens tur (7km) fra Kringlevann, Langevann, Ole Høilands Hula til Isdammen, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 56 Solemskogen fra Nydalen og gikk av på Kringlevann. Her fra gikk jeg til høyre på umerket stien bratt oppover og nedover til Langevann. Så gikk jeg langs høyre side av Langevann og videre til høyre igjen på stien mot rundt lysløype til grusveien mot Svart Putten. Før Svartputten gikk oppover mot Ole Høilands hula. Traff noen Italienere turister her, som lurte på om Ole Høiland. Fortalte jeg henne og hennes vennen om hans historie og hun tok bilder når viste jeg lomma min er tøm. Hadde ingen daler med meg. Hel sikkert Ole var skuffet. 

Etterpå gikk jeg forbi Kastestein på stien og krysset grusveien videre mot Isdammen. Her var noen gutter å holde på fiske. Det er så deilig her og tatt en liten pause. Så gikk jeg mot parkering og på stien oppover bratt bakken og videre langs gjerde gjennom bolig området til Stig forbi minne merket av Viggo Hansteen og Rolf Wickstrøm første offer Frihetskamp 1940-45.

Avsluttet turen min her på Stig og buss 31 Snarøya til Tollboden.

For video vennlig følg meg på Youtube og Tik tok.


Kringlevann
Langevann



Ole Høiland Hula
Har ikke daler med meg Ole!
Kastestein
Isdammen

























































Kommentarer