Oslo 160722. Dagens tur (11 km) fra Sognsvann, Fuglemyrhytta,Vettakollen, Båntjern til Vettakollen t-banestasjon, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg T-bane fra Jernbanetorget T-banestasjon og gikk av på Majorstuen. T-bane til Sognsvannet er erstattet buss for T-bane pga rehabilitering av skinner. Tok buss 5B Sognsvann fra Collusiium kino og gikk av på Sognsvann T-banestasjon. Her fra gikk jeg lang Sognsvann til venstre og gikk på stien oppover og møter lysløype. Fra veikryss tok jeg lysløypa til venstre oppover stigende hele veien til videre gikk på stien. Senere møter igjen grusveien og fra veikryss gikk jeg forbi Fuglemyr mot Fuglemyrhytta på stien. Her på Fuglemyrhytta er god utsikt mot Oslofjorden og høyre side Holmenkollen kapellet. Så gikk jeg videre på stien igjen mot Vettakollen. Så nydelige utsikter mot på min høyre side Midtstubakkene og Tryvannstårnet. Rett foran utsikt mot Bunnefjorden og Oslofjorden. Til venstre ser jeg fjernet Haukås. Etterpå gikk jeg nedover på stien. Det var veldig mye blåbær buskene. Plukket blåbær og spiste tilstede. Smakte veldig deilig. Så gikk jeg stien mot Båntjern. Trist var det pga ingen vann fosser inn til Båntjern. Etterpå var det tid for meg rusle mot Vettakollen T-banestasjon. Tok T-bane til Jernbanetorget.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok 

Fuglemyr
Fuglemyr
Utsikt mot Maridalsvannet
Fuglemyr
Utsikt mot Oslofjorden fra Fuglemyrhytta
Vettakollen
utsikt mot Midtstuebakkene
Utsikt miot Oslofjorden
Båntjern
Utsikt mot Kolsåstoppene

Kommentarer