Oslo 170722. Dagens tur (7km) fra Frognerseteren, Store Tryvannet, Tryvannstua, Skomakertjern, Lille Tryvannet, Tryvannkleiva, Tryvanntårnet til Voksen skog,Nordmarka, Oslo, Norge

 Tusen hjertelig takk for alle gode ord i forbindelse med intervju mitt på hjemmesiden av Bymiljøetaten. 

I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr T-banestasjon og gikk av på Frognerseteren. Gikk på venstre mot Sporten. Her fra tok jeg lysløypa til venstre mot Tryvannstårnet, men på stikrysset gikk jeg på høyre på lysløypa mot Tryvannstua. Det var mye blåbær buskene, men litt blåbær. Så var Store Tryvann rett foran. Her fra tok jeg veien Tryvann på min venstre side. Var på Tryvannstua og tok en liten pause. Etterpå gikk jeg til Skomakertjern. Herlig badeplass. Videre gikk jeg til Lille Tryvann og gikk oppover på Tryvannkleiva bratt bakken. Her toppen av bakken var nydelig utsikt mot skogen og fjerne åsene/kollene. Tryvannstua og lysløypa mot Skjennungstua.

Så gikk jeg videre mot Tryvannstårnet gjennom klatreparken. Lauva og kiosken er finnes ikke mer. Bli skuffet. Gikk videre mot ny lysløypa og veikryss gikk til høyre. Så igjen til venstre mot Voksen skog stasjon. Avsluttet turen min her på stasjonen og tok Linje 1 Helsfyr.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok også. 

Roseslottet
 
utsikt mot Oslofjorden
Sporten
Lysløypa
Deilig blåbær
veien mot Tryvann
Store Tryvann

Tryvannstua
Skomakertjern
Tryvannkleiva
Lille Tryvann
utsikt fra Tryvannkleiva
Klatreparken

Tryvanntårn
Østrenvann
Tryvanntårn
Stien mot Voksen skog stasjon
Stasjon

Kommentarer