Sundvollen 200722. Dagens tur retur fra (8km)Esso Bensinstasjon, Krokkleiva til Kongens utsikt, Krokskogen, Hole, Norge

 I dag tok jeg og en venn buss 200 Hønefoss fra Oslo bussterminal og gikk av på Sundvollen Esso. Her fra tok vi veien og gjennom parkering gikk vi oppover på bratt veien til Krokkleiva stua. Hele veien var utstilt med historiske plakater malerier. Denne veien gikk fra via Lommedalen til her Krokkleiva. Fra Krokkleiva stua gikk vi oppover på steinstien til Kongens utsiktpunktet. Det var solskinnsvær i dag og god utsikt mot fjerne Ringerike, Gaustatoppen. Blefjell, Norefjell. Rett foran Tyrifjorden og Steinsfjorden. Vi satt der og spiste våre medbragte matpakker utsikt mot fjordene. Etterpå tok vi steinfristi nedover mot Krokkleiva stua. Så gikk vi mot Dronningens utsikt, men stien var stengt. Gamle dager var gondolbanen her, som er nedlagt. Vi gikk Krokkleiva veien gjennom parkering til Esso Bensinstasjon. Avsluttet turen vårt. Tok vi buss 200 Oslo bussterminal og gikk av St. Olavs plass. Første gang hadde jeg med meg en venn på tur etter han har sett og hørt intervjuet mitt på Facebook. 

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok også





Utsikt fra Krokkleiva stua
utsikt mot fra Kongens utsiktpunkt

































Kommentarer