Oslo 020822. Dagens kort tur (6 km) fra Midtstuen, Midtsubakkene, Frognerseteren til Voksen skog, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren og gikk av på Midtstuen T-banestasjon. Ger fra gikk jeg på venstre grusveien og etterpå til venstre inn på stien, som går langs bekken til Midtstubakkene. Her er det badeplass og utsikt mot bakkene. For meg var det overraskelse om sommeren noen holder på hoppe. Skiheisen var i gang. Jeg var eneste tilskuer, som stå der å se på hoppende skihoppere. Filmet en ski hopperen. Så gikk jeg på korketrekkeren oppover bratt bakken par hundre meter og gikk på stien til venstre parallell til korketrekkeren. Hele stien var bratt oppover bakken. Her var det blåbær busken på begge sider. Det var så fristende for meg og begynte å sanke blåbær. Noen gikk rett i munnen og fylte for fruen i boksen. Fortsetter jeg videre på stien til under brua på korketrekkeren. Etter noen meter igjen gikk jeg på stien til venstre mot Frognerseteren. Stien treffer igjen lysløypa og rett foran var Sporten. Her fra gikk jeg til venstre mot Frognerseteren Restaurant. Her er god utsikt mot Bunnefjorden og Oslofjorden. Så gikk jeg på asfalt Øvresetertjernveien til Øvresetertjern. Gikk på høyre side langs Øvresetertjern videre forbi parkering til venstre på veien nedover mot Voksen Skogen T-banestasjonen. Avsluttet turen min og tok linje 1 Bergkrystallen og gikk på Majorstuen. Så gikk jeg på Bogstadveien og venstre til Bislett å besøke verten, besøksvenn. (Frivilligarbeider en dag i uka som besøksvenn ved Oslo Røde Kors besøkstjenesten).
Ps: -Turbilder starter fra ned til topp.
For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok.
 
Utsikt mot Fjordene



Kommentarer