Oslo 090822. Dagens tur (11 km) fra Sognsvann, Svartkulp, Nedre Blanksjø, Øvre Blanksjø, Skjerven gård , Jøssingkollen (Kollbakkene), Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Sognsvann og gikk av på Sognsvann stasjon. Her fra gikk jeg langs Sognsvann på turveien og videre på stien til høyre mot Svartkulp. Gikk videre på stien og på grusveien mot Nedre Blanksjø. Her er det Oslo geografiske midtpunkt. Gikk jeg på venstre side av Blanksjø videre på stien til Øvre Blanksjø. Kysset lysløypa gikk bratt nedover over Hågåsen til lysløypa. Herfra gikk jeg ca 200 meter og igjen på stien bratt oppover mot (Kollerne) Jøssingkollen. Så gikk jeg til venstre på lysløypa og fra veikryss til venstre mot Brekke kryss. På veien til venstre ser jeg langt borte Rådyr og filmet. Gikk forbi skytebanen. Her fra nedover mot Brekkedammen og videre Kjelsås stasjon. Avsluttet turen min og tok tog Gjøvikbanen R 30 til Oslo Sentralstasjon. 

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok.

Sognsvann
Svartkulp
Oslo geografiske midtpunkt
Nedre Blanksjø
Øvre Blanksjø (283 moh) , 
Skjerven gård
Bratt stien oppover
Brekkedammen

Kjelsås











Kommentarer