Oslo 130822. Dagens tur (14 km) fra Sognsvann t-banestasjon, Sognsgruver, Svartkulp, Nedre Blanksjø, Jøssingkollen, Hammeren, Ullevålseter, Lorttjern, Lynhytta, Lille Åklungen, Store Åklungen til Sognsvannet, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 fra Jernbanetorget og gikk av på Sognsvann T-banestasjonen. Her fra gikk jeg til venstre på stien og krysset over lysløypa mot Sognsgruver. Gikk videre mot Svartkulp. Her fra gikk jeg på høyre side på stien til Nedre Blanksjø. Gikk forbi Jøssingskollen videre på lysløypa til Hammeren veikryss. Her fra gikk jeg til venstre på stien bratt oppover mot Ullevålseter. Så møter stien lysløypa. Gikk på lysløypa bratt oppover helt til Ullevålseter. Så gikk forbi Lorttjern på stien mot Lynhytta. Gikk videre til venstre mot Lille Åklungen. Her tok jeg en pause. Etterpå gikk jeg på stien og senere på lysløypa nedover mot Store Åklungen. På veien på venstre side er nede mot Store Åklungen og rett foran ser jeg Groruddalen og til høyre glimt av Oslofjorden. Gikk over brua og dammen til høyre på stien under kraftlinjer til møter lysløypa rett foran meg Sognsvann. Gikk videre til høyre på lysløypa langs Sognsvann forbi badeplassene til Sognsvannet T-banestasjon. Avsluttet turen min og tok Linje 5 Vestli til Nationaltheatret T-banestasjonen.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok. 



Svartkulp
Ulevålseter sportsstua
Mot Lynhytta
Lille Åklungen
utsikt mot Groruddalen ?

Store Åklungen
Sognsvann
Mange badegjester på Sognsvann

Kommentarer