Oslo 160822. Dagens tur fra Movatn til Snippen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog Gjøvikbanen L30 Jaren og gikk av på Movatn. Her fra gikk jeg til venstre å gå til badeplassen i regnvær og stien var under vann, men var likevel glad at hadde regnet i natt og begynte igjen. Ventet jeg litt på stasjonen og regn stoppet. Så gikk jeg til mot Søndre Movatn på stien langs vann til veien. Gikk til høyre på veien nå langs Nedre Movatn. Det begynt litt regn. Så gikk jeg videre først langs Movatn og etterpå langs tog linjer. På andre side av toglinjer ser jeg beverhytta og fortsetter videre mot Snippen. Bekken hadde mye vann og lyden var så herlig. Gikk videre mot Snippen stasjon i lille tunnelen, som alltid fascinerende for meg både i sommer og vinter. Avsluttet turen min her og tok tog til Oslo.

For video vennlig følg meg på tik tok.


Søndre Movatn
Nedre Movatn
Beverhytta
lille tunnelen 


Kaller jeg Snippen tunnelen
mot Snippen stasjon
Høyre stien fortsetter videre til Sandermosen
(alltid lurer på er det noen aktivitetssenter her ?) 
Ønsker noen kan svare eller skrive til meg.

Kommentarer