Oslo 170822. Dagens tur (8 km) fra Hammeren, lang på høyre side av Skjærsjøelva, Skjærsjødammen, langs på venstre side av Skjærsjøelva, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag fikk jeg skyss fra sentrum til Hammeren. Her fra gikk jeg bratt oppover langs Skjærsjøelva på skiløypa forbi Hammeren kraftstasjon. Gikk over Skjærsjødammen på andre siden av elva. Så gikk jeg på høyre side på stien nedover. Stien var noen steder. På begge sider var mange blåbær og bringebær buskene. Plukket bær og rett i magen. Gikk videre igjen på grusveien og igjen på venstre side på delvis skiløypa og grusveien langs Skjærsjøelva til Hammeren. Avsluttet turen min her. Hadde tenkt å ta buss 51 Nydalen, men fikk igjen skyss fra en snille turgående person helt til Sentrum.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok.

utsikt fra Maridalsvannet 
Hammeren kraftstasjon
Skjærsjøelva

En liten bekk
Skjærsjøelva utsikt fra Skjærsjødammen
Skjærsjødammen (256 moh)


Her er Kamphaug sag ruiner på Skjærsjøelven
En liten bekk
Naturens kunst
Skilyøpa
Kultur minne



Kommentarer