Oslo 240822. Dagens kort tur fra Brekkekrysset, Svartkulp til Sognsvannet, Nordmarka Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 54 Kjelsås og gikk av på Brekkekrysset. Her fra gikk jeg til venstre mot Låkeberget og på venstre på stien langs på høyre side til Svenskemuren slutter. På stien er Varde ikke lang fra Brekkekrysset. Det stå på info tavla (vennlig se tavla) at en kvinne var galget her fordi hun fikk barn uten ekteskap. Det var trist for meg, men samtidig var glad at Norge har gjørt mye om kvinnerettigheter. Gikk videre fra slutten av Svenskemuren til høyre og senere til Svartkulp. Så fortsetter jeg videre langs Svartkulp og Inger J Nilsen. Hadde kort og hyggelig små prat sammen. Det var mange ungdommer andre siden av Svartkulp likeved dammen. Alltid gleder meg å treffe meg Facebook venner i marka. Gikk videre mot Sognsvann på stier oppover, nedover inn i skogen. På Sognsvann var det mange barn og ungdommer. Det er koselig å se mange skolebarna i marka.

På Sognsvann T-banestasjon avsluttet turen min og tok Linje 5. Gikk av på Nationaltheatret T-banestasjon.

Vennlig følg meg på YouTube og tik tok. 

Sognsvann
Svartkulp



Kommentarer