Oslo 310822. Dagens tur (8 km) fra Trasop skole, Rundtjern, Nøklevannet, Skarperudtjern til Skullerud, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 2 Ellingsrudåsen og gikk av på Tveita. Der i fra tok jeg buss 76 Mortensrud og gikk av på Trasop skole. Her i fra gikk jeg på venstre på skogsvei til venstre videre på lysløypa mot Rundtjern til Lutdalen veikryss til høyre først og så venstre på skiløypa langs venstre side av Nøklevannet. Etter 2-300 meter forsetter jeg på umerket stien nederst delen av Sarabråten forbi badeplassen videre oppover mot Skiløypa. Så fortsetter jeg videre og på høyre side på stien mot badeplassen. Her tok jeg pause. Her var ørrets små barna. Lagte video. Så gikk jeg videre skiløypa mot Kattisen på høyre side. Her i fra gikk videre hele veien på skiløypa. På mot Rustadsaga hilset på BALOO og satt på benken. 

Bak benken stå det på skilt "Ikke sitt inne når alt håp er ute" Like ved Skyløya kryss på høyre sattJohn holder male maleriet. Fikk lov av han å ta selfie med han. Etterpå gikk jeg på venstre mot Rustadsaga sportsstue. Hilset på sauven og videre på Nøklevannet badeplassen. Tilbake til Rustadsaga videre på bratt nedover på stien mot Skarperudtjern. Etterpå gikk oppover til høyre mot Skullerud skole. Avsluttet turen min her og tok buss 76 Helsfyr. Gikk av på Tveita.

Vennlig følg meg på Youtube og tik tok.

Lutdalen 
Nøklevann

Kattisa
Baloo 
Kunstren John
Rustadsaga sportsstua og Nøklevann
Skarperudtjern

Kommentarer