Oslo 130922. Dagens tur retur (13 km ) fra Sognsvann Svartkulp, Ullevålseter, Lille Åklungen til Sognsvann, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 5 Sognsvann og gikk av på Sognsvann stasjon. Herfra gikk jeg langs høyre side av langs Sognsvann og fra første bekken, som renner ut fra Svartkulp. Gikk langs bekken på høyre side til Svartkulp. Herfra gikk jeg på stien på høyre side langs Svartkulp til veikryss gikk jeg på midt stien i skogen og krysset lysløypa og fortsetter på skiløypa videre mot Ullevålseter. Var mange blåbuskene full av blåbær. Plukket og spiste. Smakte deilig. Treff lysløypa oppover bakken til Ullevålseter sportsstue. Tok en pause og hadde små prat med en hyggelig dame, som driver sportsstue. Hun er en Facebook venn.

Etter pausen gikk jeg på lysløypa først på venstre side langs Lille Åklungen og senere bare skogs på begge sider til Sogns gård. Her var noen sauver og hvilte seg.

Gikk videre nedover til Sognsvann og gikk mot Sognsvann Stasjon langs venstre side av Sognsvann. Avsluttet turen min på stasjonen og tok Linje 5 til Majorstuen.

Etterpå gikk jeg til Bislett og besøkte, som Oslo Røde Kors besøksvenn frivilligarbeid og besøkte verten min.

Følger meg for turvideo på YouTube og tik tok

Sognsvann
Svartkulp

Stien mot Ullevålseter
Svartkulp
Stien mot Ullevålseter
Ullevålseter Sportsstue
Lysløypa mot Sognsvann
Lille Åklungen
Sognsvann


Kommentarer