Oslo 140922. Dagens tur ( 9 km ) fra Voksenkollen, Øvresetertjern, Tommkleiva, Tryvanntårnet, Tårnbakken, Lille Tryvann, Tryvannstue, Store Tryvann, Skomakertjern, Hyttli, Strømdammen, til Voksen skog, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Helsfyr T-banestasjon og gikk av på Voksenkollen. Herfra gikk jeg oppover bakken på høyre mot Øvresetertjern. Så gikk jeg på venstre side av Øvresetertjernvenstre og via Tommkleiva til Elghytta Barnehagen. Videre gikk jeg oppover på venstre side. Her var god utsikt mot Oslofjorden. Etterpå gikk jeg på høyre mot Trevanntårnet. Her fra gikk jeg nedover på Tårnet bakken til Lille Trevann først og etterpå mot Trevannstue. Stue åpenhet i desember 2021. Tok jeg en pause her og hadde utsikt mot Store Tryvannet. Etterpå ruslet jeg til Skomakertjern og videre igjen tilbake mot Lille Tryvannet. Gikk på venstre side langs Lille Tryvann og oppover på skiløypa. Gikk forbi Hyttli kryss til Store Hyttli og videre til høyre oppover til krysset. Herfra forsetter jeg gående til venstre mot Strømdammen. Fra bakken var det god utsikt mot Oslofjorden, Bogstadvannet, Sørkedalen og i det fjerne Østrenvannet. Fra Strømdammen gikk jeg videre mot Voksen skog. Igjen på høyre side før bussholdeplassen er det god utsikt mot Bogstadvannet og Sørkedalen. Avsluttet turen min og tok buss 32 Kværnerbyen. Gikk av på Nationaltheatret T-banestasjon.

For video vennlig følg meg på Youtube og tik tok. 






Utsikt mot Oslofjorden
 og Bogstadvannet 
Voksenkollen video 
Øvresetertjern
Øvresetertjern
Elghytta Barnehagen
Utsikt mot Øvresetertjern og Oslofjord 
Veien mot Tryvanntårnet
Tårnbakken

Tryvannstue
Tryvann slalåmbakken
Lille Tryvann
Store Tryvann
Tryvannsture
Skomakertjern
 Hyttlitjern
Veien mot Strømdammen
Utsikt mot Oslofjord og Bogstadvannet
Utsikt mot Bogstadvannet og Østrenvannet
Veien mot Strømdammen
Strømdammen



Kommentarer