Lørenskog 261022. Dagens tur Langvann, Lørenskog, Norge

 I dag tok jeg tog L1 Lillestrøm fra Sentralstasjonen og gikk av på Hannaborg. Fra stasjonen gikk jeg på høyre på asfalt veien og fra veikrysset gikk jeg høyre på fottau helt til badeplass. Så gikk jeg langs Langvann på høyre side på stien og igjen på venstre side på veien til brua. Her startet stien på høyre side. Det var flere små badeplasser og lokal historiske tavler, som forteller historie om Langvann. Det var engang Kjennhoppbakken, som er erstattet med trapper ned til badeplass. Det er en brua, som kan du gå over andre siden. Fortsetter jeg videre til parken. Her er det Svenskefrura  minne merke. På slutten av stien gikk jeg til vestre og der var det minne merke om båtflyktninger fra Vietnam. Gikk videre mot brua. Fra brua gikk jeg til høyre på veien mot Knatten.

Her avsluttet turen min. Tok buss 100 Oslo bussterminal og gikk av her på Grønland.

Til tross var litt tåke hadde jeg deilig tur. Langs Langvann er det plate og fugleliv. Dessuten bergartene og gamle dager var det her isskæring. Det var veldig deilig tur. Var stille og få turgåere. 

Hadde hyggelig prat med Marit en turgående dame sammen sin hund.

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo. 

En kjærlighet lås var på plass

Kommentarer