Oslo 081022. Dagens tur (17 km) fra Movtn, Dampputtane, Maste Putten, Østre, Finntjern, Fløyta, Store Svarttjern, Langdalvann, Fredrikstad, Ørfiske til Nittedal, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog fra Sentralstasjonen og gikk av på Movtn stasjonen. Her fra gikk på stien og skiløypa lang Movtn videre langs oppover mot Ørfiske. Så fra først veikryss gikk jeg oppover til venstre på skiløypa. Gikk forbi på høyre side Dampputten videre til Masteputten. Her treff tilfeldig Ellen Toft. Hun har jeg aldri truffet i virkeligheten. Vi hilset på hverandre og hadde hyggelig små prat sammen. Selvfølgelig selfie også. Etterpå Ellen gikk videre syklende. Tok pause og ☕🥪 her. Gikk videre forbi venstre side av Østre og til høyre mot Fløyta fra Tømte veikryss forbi Finntjern på min høyre side. Fortsetter jeg på veien til Fløyta på min venstre side. Sanket litt blåbær og tætbær her og tok liten pause. Så fortsetter jeg på veien til Store Svartjern. Etterpå kom jeg tilbake til veikryss og gikk videre på stien til høyre på  langsdalen. På min høyre side Langdalsvann. Stien var noen steder delvis våt, men gikk bra helt til Fredrikstad. Her ser jeg rett Ørfiske. Så veikryss til høyre til på skiløpa. Igjen fra veikryss gikk jeg til venstre mot Ørfiskedammen. Her fra gikk jeg til høyre på stien og grusveien mot Marte Mathias plass. Gikk videre mot Luringen under gang videre forbi Sørli skole til Nittedal stasjonen. Avsluttet turen min her og tok tog til Oslo sentralstasjonen. 

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok og Instagram for dagens turvideo.

Movtn
glimt av Barlindåsen
Her traff jeg to personer tilfeldig. En person sa at hun har sett meg på Bymiljøetaten video. 
Dampputtane
Masteputten
Venstre
Østre
Veikryss
Tømte til venstre og gikk jeg til høyre
Finntjern
Fløyta
Store Svarttjern
stien Langdalsvann
Fredrikstad veikryss Ørfiske
glimt mot Varingskollen

Nittedal stasjonen
Movtn

Kommentarer