Oslo 121022. Dagens tur (10 km)fra Frognerseteren, Fuglemyerhytta, Vettakollen (419 moh), Båntjern, Gaustad gruve til Sognsvann, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren og gikk av på Frognerseteren. Her i fra gikk jeg forbi Frognerseteren Restaurant og Sporten mot Fuglemyrhytta. Hadde nydelig utsikt mot Oslofjord. Gikk over bekken brua oppover på høyre side på delvis våt stien mot Fuglemyrtjern. Så gikk jeg videre delvis på høyre side av Fuglemyrtjern til Fuglemyrhytta.  Her var det god utsikt mot Oslofjod og Holmenkollen kapellet. Her tok jeg pause og etterpå videre mot Vettakollen. Stien var delvis våt. Nærmere Vettakollen på venstre side var glimt av Maridalsvann. Som vanlig var det mange turgående mennesker her. Her er det god utsikt mot Roseslottet og telemasten, Midtstuebakkene. Oslofjord. Gikk nedover mot Båntjern. Før likeved skiløypa på venstre side stå det skilt Jernmalmskerp. Så gikk jeg til venstre til venstre mot Båntjern. Her i fra gikk jeg på venstre side på stien rundt Båntjern og igjen på skiløypa fortsetter jeg på venstre mot Sognsvann. Ikke langt før Sognsvann gikk på stien til venstre mot Gaustad Gruve. Deretter gikk jeg på en umerket stien nedover mot Løkka gård på skiløypa. Her ser jeg Sognsvann til min venstre side. Gikk langs Sognsvann og videre mot Sognsvann T-banestasjonen. 

Avsluttet turen min og tok Linje 5 mot Nationaltheatret T-banestasjonen.

For turvideo vennlig følg meg på YoyTube, tik tok og Instagram.
  

Utsikt mot Oslofjord
Sporten
Utsikt mot Oslofjord 
Stien mot Fuglemyrhytta
Fuglemyrhytta
Utsikt mot Midtstubakkene og Oslofjord
Stien mot Vettakollen
Fuglemyrtjern
Maridalsvannet og Grefsenkollen
Utsikt mot Midtstubakkene, Kolsåstoppene og Oslofjord
Jernmalmskerp
Vakre motiver
Badeplass
Gaustad Gruve
Sognsvannet
Sognsbekken

Kommentarer