Oslo 171022. Dagens tur (10 km) fra Sørkedalen skole, Grøttum gård, Nedre del av Pinslehøgda, Skomakertjern,Tryvannstua, Store Tryvann, Heggehullet, Frønsvolltråkka, Skådalen langs Skådalselva til Skådalen stasjon,Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 2 Østerås fra Jernbanetorget og gikk av på Røa. Her i fra tok jeg buss 41 til Sørkedalen skole. Så gikk jeg til høyre på veien over Heggelielva brua videre på stien til høyre til der møtes Heggelielva og Langlielva. Her fra gikk over Langlielva brua videre på skiløypa til veikrysset. Fortsetter jeg rett på Grøttumveien videre til venstre på stien mot Tryvann. Stien var bratt oppover og våt. Grøttumbebekken renner på min høyre side. Gikk videre nedre delen av Pinslehøgda ??? på bratt stien. Fortsetter jeg videre på stikrysset gikk rett mot Skomakertjern. Her tok jeg pause. Så gikk jeg videre på skiløypa forbi Tryvannstua, Store Tryvann og Heggehullet. På min høyre side renner Skådalselva. Fortsetter jeg til først til høyre på skiløypa og så til venstre på stien langs Skådalselva. På min venstre Skådalbakken og på høyre side elva. 

Fro dagens turvideo vennlig følg meg på Instagram, YouTube, tik tok og Facebook.


Grøttumveien
Skomakertjern
Store Tryvann


Skådalselva
Oslosfjord utsikt fra Skådalen
Skådalelva/dammen
Oslofjord utsikt fra Skådalen

Kommentarer