Oslo 311022. Dagens tur (12 km) fra Huken, Steinbruvannet, Breisjødammen, Breisjøen, Ammerud utfartsparkering, Linnerudkollen Gruver, Svartputten, Linderudkollen til Søndreputt, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 5 Vestli fra Jernbanetorget og gikk av på Grorud t-bane. Fra Grorud tok jeg buss 62 Ammerud ringen og gikk av på Huken. Gikk til venstre mot Huken og lille tunnelen på umerket stien oppover. Her var Huken pukkverk, som er nedlagt. Fra toppen gikk jeg til høyre inn i skogen og traff blåmerket stien mot Steinbruvannet. Her i fra gikk jeg langt til venstre side av Steinbruvannet til lysløypa kryss forbi kruttkaffe mot Breisjødammen og videre til venstre på stien (Gamle lilloseterveien) til Ammerud parkering. Her i fra gikk jeg på lysløypa mot Solemskogen. Så lysløypa kryss gikk jeg forbi Linnerud Gruver til først lysløypa til venstre and andre kryss til høyre mot Linderudkollen. Gikk på høyre side av tjern? Til  Linderudkollen hoppebaken videre forbi parkering og putte på min høyre side mot bussholdeplassen Linderudkollen. Her avsluttet jeg turen min og tok buss 56 Nydalen og gikk av på Storo. Tok Linje 4 Bergkrystall og gikk av på Helsfyr. 

For turvideo vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook.

Huken pukkverk
Stainbruvannet
Breisjøen
Breisjødammen
Breisjøen
Den Gamle Gruveveien mot Alunsjøen
Svartputten
Søndre Putt

Kommentarer