Oslo 101122. Dagens tur (13 km) fra Karihaugen, Ellingsrudelva, Mariholtet sportsstue, Elvåga demningen til Rustadsaga, Østmarka, Oslo, Norge

I dag tok jeg buss 100 Lillestrøm fra Bjørvika og gikk av på Kari Haugen. Herfra gikk jeg mot utfartsparkering forbi Ellingsrud gård og Fotballbanen. Så gikk jeg på lysløypa mot Mariholtet. På veien til venstre går en sti mot Ellingsrudselva. Fra brua til venstre sags Ellingsrud Mølle ruiner. Etterpå fortsetter jeg videre igjen på lysløypa. På veien til venstre går stien mot demningen på nord siden av Elvåga. Her på stien foregår veiarbeid. Alltid tar jeg en tur ditt, men kan ikke i dag. Så gikk videre mot Mariholtet sportsstua. Tok pause og nyttet meg med vaffel og kaffe. Etterpå gikk jeg mot Elvåga demningen. Kom tilbake til veikrysset og gikk videre mot Rustadsaga. Lysløypa går bratt oppover og nedover. Fra veikrysset gikk jeg til venstre mot langs Nøklevannet forbi Badeplass Katisa. På veien Baloo var ikke tilstede i dag. Gikk videre mot Rustadsaga sportsstua uten å hilse på Baloo.  Avsluttett turen min på Bogerud T-banestasjonen. Tok linje 3 Kolsås og gikk av på Jernbanetorget. 



N. Elvåga
Elvåga demningen
veien mot Rustadsaga
veien til venstre mot Rustadsaga 
Sarabråten badeplass
Nøklevannet
Ljanbekken renner ut fra Nøklevannet



































Kommentarer