Oslo 111122. My beautifull City Oslo. Dagens tur på Ekeberg, Oslo, Norge

 I dag tok jeg trikken 13 Ljabro fra Bjørvika og gikk av på Ekeberg. Her i fra gikk jeg på veien mot Bekkelaget. Etter noen meter gikk jeg til høyre. Her på Ekebergskråningen var tidligere kafé Utsikten, som var nedlagt. Husker godt i syttitallet hadde mange gjester på besøk og nytet kald drikke om sommeren. Her er god utsikt mot Oslofjorden og Kolsåstoppene. 

Etterpå gikk jeg tilbake til Sjømannskolen (nå heter Kongshavn VGs), her er god utsikt mot Oslofjorden, Oslo og helt til Holmenkollen. Så gikk mot Ekeberg Restaurant. Her er god utsikt mot Oslo, Holmenkollen, Grefsenkollen og glimt av Groruddalen. Så gikk jeg videre mot Ekeberg Camping.

Avsluttet kort og deilig tur. Tok buss 34 Tåsen og gikk av på Oslo Bussterminalen. 

(Bilder og videoer) 

God helg folkens. 

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo. 





















Kommentarer