Oslo 121122. Dagens tur (10 km) fra Skullerud, Grønmo, Sølvdobla, Trollvannet, Askevannet til Setertjern, Østmarka, Oslo, Norge,

 I dag tok jeg tok jeg Linje 3 Mortensrud og gikk av på Skullerud. Likeved T-banestasjonen traff tilfeldig min tidligere lærerkollega Humle og hennes venninne. Vi hadde hyggelig kort prat sammen. Vi har truffet flere ganger tidligere også. Gikk videre forbi mot Skullerud Akebakke og Skullerud sportsstue. Gikk oppover mot Skullerud vannverk og videre mot Grønmo på lysløypa til utfartsparkering. T traff tilfeldig Morten min Facebook venn her. Hadde hyggelig prat sammen. Morten har jeg truffet og hilste på hverandre flere ganger tidligere i Østmarka. Så gikk til venstre mot Sølvdobla og videre veikrysset gikk jeg mot Trollvann. Her tok jeg pause. Spiste lunsj min i stille og fredelig sted. Etterpå gikk langs på venstre side av Trollvann Ø til veikrysset. Så videre tok jeg stien mot Sandbakken parkering gikk forbi langs på venstre side av Askevannet. Stien var vått, glatt og gjørmete. Fra parkeringsplassen gikk jeg mot Brokkenhus bussholdeplassen. Deilig delvis sol rett på ansiktet. Avsluttet turen min her. Tok buss 550 Oslo bussterminal. Gikk på Bjørvika. 

Vennlig følg meg på på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for  dagens turvideo.

Sølvdobla
Trollvannet

Askevannet
Setertjen
Brokkenhuss




Kommentarer