Oslo 191122. Dagens tur (6 km) fra Frognerseteren, Øvresetertjern, Lysebu, Voksenåsen, Krag utsikten til Holmenkollen, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren. Her var god utsikt mot Oslofjorden. Gikk mot Roseslottet og videre til Øvresetertjern. Herfra fra parkeringsplassen gikk jeg til venstre nedover mot Voksenkollen stasjonen. Gikk over til høyre på kollensveien mot Lysebu forbi hytte. Før Lysebu er det en liten tjern og dammen (alltid lurer på hva heter). Gikk videre til Krag utsikten. Her er det fin utsikt mot Sørkedalen, Bogstadvannet, Kolsåstoppene og Oslofjorden. Herfra gikk jeg videre på samme veien til Hospitalveien. Etterpå på blåmerket stien mot Holmenkollen. Gikk videre mot Holmenkollen Restaurant. Her var min først jobb på Restaurant og bodde jeg likeved rundt byggingen i juli- desember 1971. 

Det er også god utsikt mot Oslofjorden. Så gikk jeg til Holmenkollen stasjonen. Avsluttet turen min og tok Linje 1 Bergkrystallen. 

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens tur video.

Holmenkollen Restaurant
Først jobben min her
Her bodde jeg i 1971



Krag utsikten
Voksenkollen
Øvresetertjern
Roseslottett
Frognerseteren





Kommentarer