Oslo 281122. Dagens tur/retur fra Skullerud, Skraperudtjern, Rustadsaga, Nøklevann, Fjellstadbakken, Øgården til Gullsmeden, Østmarka, Oslo, Norge

 I tok jeg linje 3 Mortensrud fra Jernbanetorget og gikk av på Skullerud T-banestasjon. Herfra gikk jeg mot Skullerud sportsstue og videre forbi Akebakken til venstre. På lysløypa krysset gikk til venstre og igjen til høyre langs Skraperudtjern. Ljanelva renner ut fra Nøklevann og inn til Skraperudtjern. Herfra gikk oppover mot Rustad saga og videre mot Nøklevann. Igjen tilbake til Rustad Saga sportsstue. Her er vår som vanlig to geiter og tre høner. Gikk videre til høyre fra første veikrysset og andre lysløypa veikrysset gikk oppover mot Fjellstadbakken. På høyre side renner bekken helt til Fjellstadbakken. Folkens bekken lyd var eneste lyd, som var så deilig. Fra Fjellstadbakken gikk jeg mot lysløypa krysset rett mot Øgården. Igjen lysløypa krysset fortsetter jeg videre på min venstre side mot Gullsmeden.

Her på begge mobiler min var tom for batterier. Kunne ikke ta mer bilder lenge skuffende Abdur satt der på benken og tok lunsj. 

Her på Gullsmeden var det ingen gull å se heller ikke gullsmeden bygningen. 

Bare info skilt, som forteller litt historie.

Så gikk jeg tilbake forbi Øgården til lysløypa krysset mot Rustad Saga og fra neste veikrysset til venstre til Kattisa (Nøklevannet) badeplass.

Her var det 10. klasse elver fra Nordseter ungdomsskole var på klassetur. Hadde små prat med disse elvene og spurte jeg har noen av dere batteribank ? Nei, ingen. 

Fortalte jeg om det er abduropaatur. Er det sant? Så noen googlet og fant. Disse elevene t tok bilder og selfier. 

Så gikk jeg videre mot Rustadsaga saga. Så traff jeg noen elver fra Bøler skole. I dag Baloo var ikke tilstede. Mulig dratt hjem for skifte vinterklær-  Fra neste lysløypa gikk jeg til venstre mot Skullerud  forbi Akebakken og Skullerud sportsstue til høyre mot Skullerud. Avsluttet turen min her tok buss 76 Helsfyr.

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens tur video. 


Skarperudtjern

Ljanelva
Nøklevann


Bekken ?????



Øgården
Hås og Gullsmeden (ingen bilder)
På Kattisa








Kommentarer

Legg inn en kommentar