Oslo 171222. Dagens kort tur fra Grefsenkollen, Trollvann sportsstua, Grefsenkleiva til Akebakken, Lillomarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg Linje 4 Vestli via Majorstuen fra Helsfyr og gikk av på Nydalen t. Derifra tok jeg buss 56 Grefsenkollen (går bare på lørdager). Herifra gikk jeg til venstre på stien nedover til Stikrysset og videre til venstre på slalåmbakken nedover mot Trollvann sportsstua. På slalåmbakken var det mange barna holder å stå på slalåmski. Her er på Trollvann skisenter mange barna får opplæring slalåmski. På Trollvann sportsstua nyttet meg med varm kakao og satt ved peisen. Etterpå gikk jeg til venstre og videre til høyre nedover til Lysløypa til høyre mot Grefsenkleiva. Her var det også noen barna å aking. Så forsetter jeg mot Lofthus til Akebakken. På veien til høyre går trapper, som går oppover på gamle militær radio antenna. Det går en sti også oppover til der og har god utsikt fikk vite av en hyggelig turgående person. (ønsker mer informasjon om det. Håper på noen bl a. Magne Lindholm svarer meg.)

Magne Lindholm har skrevet om Grefsenkleiva.

Her avsluttet jeg dagens tur og tok buss 56 Nydalen og videre linje 4 Bergkrystallen til Helsfyr.

Vennlig følg meg på Instagram, tik tok, Youtube og Facebook for dagens turvideo.




Kommentarer