Oslo 110123. Dagens tur/retur fra Fiskevollen til Hvervenbukta, Bunnefjorden, Østmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 83 Tårnåsen fra Jernbanetorget og gikk av på Fiskevollen. Fra bussholdeplassen gikk jeg til høyre oppover til Ljanskollen fangeleiren (som var). Så gikk jeg på høyre og treffer stien, som er godt strødd likeved Ljanelva renner inn i Bunnefjorden. Her er skilt om Ljanelva. Herfra gikk jeg på turstien mot Hvervenbukta Ljanskollen på min venstre side og Bunnefjorden på høyre side. Her er Fiskevollen badeplass. Det er flere badeplasser bl a. Hvervenbukta. Om sommeren er det alltid mange ferdes og bader her. Fortsetter jeg videre. Så treff jeg igjen en Facebook venn Ali etter fire årstiden. Vi fortsetter videre mot Hvervenbukta. Vi hadde hyggelig prat sammen og etterpå nyttet vi med kaffe og tekopp på Anne På Land. Samtidig hilste en fotografer, som tok noen bilder av meg for OBOS bladet om sommeren.

Alltid hyggelige å treffe venner på tur. 

I Anne På Land hilste jeg på kjøkkensjef Willy.

Dagens tur solnedgangstid var herlig. 

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok og Instagram og Facebook for dagens tur video. 





Kommentarer