Oslo 140123. Dagens tur (7 km) fra Movatn, Ørfiske (337 moh), Ørfiskedammen til Sørli, Nittedal, Nordmarka, Norge

 I dag tok jeg tog Jaren fra Jernbanetorget og gikk av på Movatn. Det var mange skiglede mennesker gikk av her. Traff mange Facebook venner og hadde små hyggelig prat sammen.

Her fra gikk jeg til venstre på veien. Så fra først veikrysset til høyre og andre veikrysset til venstre mot Ørfiske. Her på veikrysset var en del personer mot Tømte. Gikk jeg videre mot Ørfiske og traff få personer bare på fottur ingen på ski. Hele veien til Ørfiske var så stille, men likeved veikrysset var gikk på ski nedover mot Ørfiskedammen. De kom fra Fredrikstad i suste full fart. Må vike flere ganger.

På Ørfiske var det en del på ski. Videre gikk jeg mot Sørli via Marte Mathias plass og under Jernbane lille tunnelen Luringen (vet noen hvorfor det heter Luringen). Gikk videre mot Sørli? På min høyre side Sørli bakken.

Avsluttet turen min og tok tog Oslo Sentralstasjonen. 
For dagens tur video vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook. 











Kommentarer