Oslo 160123. Dagens tur (8km) fra Nittedal stasjon, Krudtværket, Krututtdalen, Waage dam, Sørli til Movatn, Nordmarka Nittedal /Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog Hakadal fra Jernbanetorget og gikk av på Nittedal. Fra Nittedal stasjon gikk jeg rett på Kruttveien og til Waage dam. Her i fra gikk jeg til venstre nedover mot Kruttverk helt til brua og tilbake oppover igjen tilbake til Waage dam. Så fortsetter jeg på stien langs elva til brua over elva mot på lysløypa krysset. På høyre side var Skytebanen, men gikk jeg på venstre side. Etterpå videre fra veikrysset mot Movatn. På veien traff mange personer, som var gikk på ski. To unge karer kom mot meg full fart nedover mot Sørli. Hørte en av de sa han er kjendis 😂. Så kom bak meg en hyggelig dame heter Elsa (håper riktig navn, som husker jeg). Hun har jeg aldri truffet, men hun kjenner meg fra Facebook. Hadde hyggelig små prat sammen. Abdur er veldig pratsom når han treffer noen i marka. Fortsetter jeg videre over jernbanebrua. Lagte en video her på Gjøvikbanen var på farta. Gikk videre fra veikrysset langs venstre side av Movatn og senere på stien langs venstre side av jernbaneskinner og Movatn på høyre mot Movatn stasjonen. Dagens vær var nydelig solskinnsvær og uten vind. Virket som Påskevær. 

Her avsluttet turen min og tok tog til Sentralstasjonen. 

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens tur video. 

NB ! Bilder og videoer er ikke rekkefølge. God fornøyelse.
Kruttverket
Waage dam
På vei mot Movatn
Waage dam og Kruttverket
Sørli




Kommentarer