Oslo 250123. Dagens tur (8 km) fra Frognerseteren, Frønstråkka, Sognsvann til Gaustad, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 1 Frognerseteren fra Jernbanetorget og gikk av på Frognerseteren stasjon. Det var veldig tåket over Nordmarka, men var mildvær. Gikk til venstre bak Frognerseteren Restaurant på til parkeringsplass. Her var "Uuttagninsrennet til Holmenkollenrennets yngre klasse ble i 1895 arrangert her". Så gikk jeg til venstre mot Sporten og fortsetter videre mot Frønstråkka. Her ved veikrysset gikk jeg mot Sognsvann. Fra neste krysset gikk jeg rett videre mot Sognsvann. Her på min høyre side går en sti mot Vettakollen via Fremtidsbiblioteket.

Gikk videre til høyre etter igjen fra veikrysset til høyre mot Sognsvannet. Hele veien traff ikke så mange, som var på ski. Så gikk jeg forbi Sognsvannet på min venstre side, Her gikk jeg på stien, men sa det stå på skilt forbud å gå i Snøparken. Så snudde jeg og gikk på veien mot Gaustad og videre mot Gaustad sykehus/Rikshospitalet. Gaustad sykehus gamle bygninger på venstre side og Rikshospitalet på høyre side. 

Avsluttet turen min her og tok Trikk 17 Grefsen. Gikk av på Tullinløkka.

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min abdurpaatur kan du lese på Google.

 
Sognsvannet
Veien mot Gaustad
 
Snøparken
 
 
 
Sognsvannbekken 
 
Utsikt mot Oslofjord 
 
 
 































Kommentarer