Oslo 300123. Dagens tur (9 km) fra Movatn, Snippen, Sanderberget, Dausjøelva, Nes gården, Margrethe kirke ruiner til Hammeren, Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg tog Hakadal fra  Oslo Sentralstasjon og gikk av på Movatn. Her ifra gikk jeg på høyre side til lysløypa og videre til høyre langs Movatn på min høyreside mot Snippen. På høyre side forbi beverhytta. Fortsetter jeg videre til Snippen via lille tunnelen under jernbanebrua. Denne lille tunnelen er min favoritt sted både i vinteren og sommeren. Her ifra gikk jeg først til høyre og etterpå til venstre på Greveveien nedover og videre til venstre på Sørbråtveien. Så til venstre på Sandermosveien. Etterpå gikk jeg til venstre på Greveveien. Det var bare skog på begge sidene forbi Sandermosen stasjonen på min venstre side til Sanderberget. Så fortsetter jeg videre mot brua over Dausjøelva på høyre side og Maridalsvannet på venstre gikk videre mot Nes gården på Greveveien. Her er det fire Kongerikene. Er du interessert historie om Maridalsvenner.

Ref. (https://www.maridalensvenner.no/kongeeikene.185869-28323.html).

Gikk forbi Nes Gården videre mot Margarethekirke ruiner og Hammeren.

Avsluttet turen min og tok buss 51 Nydalen.

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.
Bloggen på Google.


Movatn stasjon

Nordre Movatn
Søndre Movatn
Beverhytta
Lille tunnelen under jernbane
Sørbråtveien

Dausjøelva
Maridalsvannet
Nes Gården
Kongeeikene
Maridalsvannet - Hammeren


Kommentarer