Oslo 080223. Dagens tur (8km) fra Kringla, Mosetangen, Styggdalen og Barlindåsen (nedredelen) til Snippen, Solemskogen, Lillomarka og Nordmarka, Oslo, Norge

 I dag tok jeg linje 4 Vestli og gikk av på Nydalen t. Her i fra tok buss 56 Solemskogen og gikk av på Kringla, Solemskogen. Gikk rett på Kringla på ikke helt på andre siden. Tatt en liten tur og tilbake til busstopp. Her i fra gikk nedover mot på skiløypa til veikrysset til høyre nedover og oppover helt til veikrysset til høyre mot Monsetangen, Lillomarka. Likeved Mose tangen traff jeg en person (husker ikke navn hans). Han er lest om meg i Aftenposten. Vi slå en hyggelig prat sammen. Fortalte jeg om at Røde kors aktivitetssenter på Finnerud trenger flere frivillige arbeidere, som kan hjelpe eldre og funksjonshemmede å gå tur osv. Etterpå fortsetter jeg på venstre skiløypa mot Sandermosen. Ikke første veikrysset, men på andre veikrysset gikk jeg langs nedre delen av Styggedalen igjen til venstre på skiløypa mot Movatn. Hele veien traff mange gikk på ski. Så treffer jeg Ris Skolens elver , som var ferdes oppover.  Spurte jeg hvor vil dere. Fikk svar på vei mot Fjellvang hytta for overnattings tur. Så fortsetter jeg mot Snippen stasjonen via lille tunnelen under jernbane brua. Akkurat toget gikk for meg. Avsluttet turen min her. Satt der på stasjon og kom toget mot Hakadal. Hoppet jeg i toget til Movatn istedenfor å vente her på Snippen. Her i fra tok toget mot Oslo. Der satt Lars Frank ( Facebook venn, som i virkelighet har ikke truffet han) og han spurte meg hvor gikk du tur i dag? Svarte jeg. Fra Solemskogen til Snippen. Vi hadde hyggelig prat sammen. Ved ankomst til Oslo sentralstasjon tok vi selfie. Lars Frank er kjent Klarinettist og saksofonist. Hyggelig å hilse på han.

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo og bloggen min på Google.

 

Snippen lille tunnelen
Klarinettist og Saksofonist Lars Frank og meg.

Kommentarer