Oslo 150223. Dagens tur (14 km) fra Krokhol, Franske plassen, Tretjerna, Skjelbreia Gård, Sandbakken sportstue til Setertjern, Østmarka, Ski, Oslo, Norge

 I dag tok jeg buss 550 Enebakk fra Bjørvika og gikk av på Krokhol. Så gikk jeg til venstre på veien mot Trestjerna. Her gikk jeg til høyre mot forbi Speiderhytta. Her på venstre side bare 500 meter er det Abbortjern. Om sommeren er det deilig å være her, men om vinter er det koselig. Tok kort pause her og gikk mot Skjelbreia. Hele veien bekken på høyre side renner og lyden er så deilig. Traff ingen mennesker hele veien til Skjelbreia gård. Der traff tilfeldig Frank Westli. Han har jeg aldri truffet i virkeligheten. Han kjente meg fra Facebook. Hadde hyggelig prat sammen. Han og jeg har en fellesvenn heter Roy. Roy har hest og kjerra, som han kommer til Finnerud Røde kors Aktivitetssenter for å hjelpe eldre mennesker rundt tur med hestkjerra. Frank fortalte meg at hans mormor Ragnhild født 1901 her på dette huset. Vi tok selfie sammen. Alltid hyggelig for meg å treffe bekjente og ukjente mennesker i marka.

Etterpå forsetter jeg videre mot Sandbakken forbi Eriksvann. Hele veien traff bare en person oppover mot Skjelbreia på ski og på parkeringsplassen Sandbakken var noen gikk på tur med hundene sine. Gikk forbi Setertjern på min høyre side til Brokkenhus. Her avsluttet turen min. Tok buss 550 Oslo bussterminal og gikk av på Bjørvika.

Vennlig følg meg på Youtube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo og bloggen min på Google.

Krokhol
Speiderhytta
Tretjerna


Eriksvann
Sandbakken sportsstue
Setertjern


Kommentarer