Oslo 180223. My beutifull City Oslo. Alnaelva fra Grorud t- banestasjon til Grorud NSB stasjon via Hølaløkka, Oslo,Norge

 I dag tok jeg linje 5 fra Jernbanetorget og gikk av på Grorud t banestasjon. Her ifra gikk jeg langs Alnaelva på høyre side. Videre gikk jeg Groruddammen/Grorud parken. I parken traff jeg alltid noen hyggelige mennesker, som koser i parken/Groruddammen både i sommeren og vinteren. Alltid hyggelige å prate med dem. Etterpå gikk jeg videre forbi Prestegård på min venstre side mot Kaldbakken brua. Så gikk jeg istedenfor fra Kalbakken brua til venstre på asfalt veien til brua over Leirfossen. Her i fra gikk jeg på veien nedover mot Holaløkka. Planner var å gå til Leirfossen, men ga opp pga glatt stien. Leirfossen fallet er16 meter høyt. Fossen ga kraft til industribygging, da Leirfossens Kledefabrik ble etablert i 1867. Så fortsetter jeg mot Grorud stasjonen forbi Hølaløkka parken. 

Avsluttet turen min her på Grorud stasjonen og tok tog mot Oslo sentralstasjonen. 

Vennlig følg meg på YouTube, tik tok, Instagram og Facebook for dagens turvideo.

Bloggen min på Google-


Groruddammen
Grorudparken
Leirfossen ved brua



Grorud stasjon


Kommentarer